KSV 4 triomfeert in doelpuntrijk spektakelstuk

KSV 4 won vandaag met 4-10 in Groenlo van Grol 9. Arjan van de Wolfshaar, Remco Wolterink en Casper Lageschaar scoorden de doelpunten voor KSV 4.

Na de fenomenale overwinning tegen de ongeslagen koploper Grol 10 vorige week speelde KSV 4 vandaag tegen Grol 9. De aftrap op het hoofdveld van Grol was pas om 14.30 uur waardoor enkele spelers opvallend fit aan de aftrap verschenen.

In het eerste kwartier golfde het spel op en neer. KSV 4 gunde de thuisploeg het meeste balbezit en probeerde er zelf gevaarlijk uit te komen. Binnen 15 minuten was het raak. Remco Wolterink joeg van ruim 16 meter de bal hard in de kruising; 0-1. Het spel bleef op en neer golven en Grol kwam al gauw op 1-1 doordat een verdediger van KSV  4 de aanvaller van Grol te veel ruimte gaf.

Binnen het half uur bracht aanvaller Arjan van de Wolfshaar KSV 4 op voorsprong nadat hij de bal ontving van Remco Wolterink. Grol kwam al snel terug tot 2-2 en kwam even later zelfs op voorsprong; 3-2. Coach Barry Ikink was furieus omdat de verdedigers van KSV 4 de aanvallers van Grol veel te veel ruimte gaven. Ikink wisselde beide backs om met als doel meer verdedigende stabiliteit te krijgen.

Die ingreep had effect. KSV 4 gaf verdedigend minder weg en kwam door Arjan van de Wolfshaar op 3-3 en vlak voor rust ook op 3-4 en 3-5. Met deze korfbaluitslag gingen beide teams rusten. Na rust kwam KSV 4 3-6. Remco Wolterink scoorde daarna de 3-7. Mark Klein Gebbink vond de grote achterstand sneu voor de jonge honden uit Groenlo. Hoewel enkele medespelers riepen dat hij zijn man rustig voor zich moest houden, legde hij zijn tegenstander neer en veroorzaakte een strafschop. De speler van Grol 9 liet doelman Bram Ribbers kansloos en gaf zijn team weer hoop. KSV 4 gaf vervolgens verdedigend vrijwel niets weg en Arjan van de Wolfshaar sloeg nog tweemaal toe. Een minuut voor tijd brak Arjan weer eens door. Hij was niet zelfzuchtig maar gaf de bal breed op Casper Lageschaar die de bal in het lege doel tikte. De wisselspelers van KSV 4 gingen uit hun dak nadat Casper zijn eerste doelpunt van het seizoen scoorde. KSV 4 won verdiend met 4-10 dankzij zes doelpunten van Arjan van de Wolfshaar, drie van Remco Wolterink en één van Casper Lageschaar. Remco Wolterink en Arjan van de Wolfshaar waren de uitblinkers vandaag.

Coach Barry Ikink was in zijn nopjes. „Zes punten en veertien doelpunten in twee duels tegen Grol 10 en Grol 9. Dat is geweldig”, sprak de winnende coach met een brede glimlach. Ook leider Bas Lageschaar was tevreden. Al stipte hij ook nog een verbeterpunt aan. „De eerste helft gaven onze verdedigers de aanvallers van Grol veel te veel ruimte. Onze verdedigers moeten direct kort zitten. Gelukkig scoren we vandaag zelf zo vaak, maar zo makkelijk als in de eerste helft mag je doelpunten niet weggeven. Dat kan niet op dit niveau.” Speler Joost Ottink die de tweede helft inviel vond het jammer dat er geen toeschouwers aanwezig mochten zijn. „Gelukkig was de wedstrijd via een livestream te volgen in de kantine van KSV en van Grol. Onze supporters zorgen echter altijd voor een prachtige sfeer waardoor je als speler in een bepaalde flow komt. Dit was een prachtige wedstrijd voor het publiek. Daarom is des te jammer dat onze fans er niet bij mogen zijn.”

Na afloop werd de winnende coach Ikink bejubeld om zijn tactische ingreep om beide backs halverwege de rust om te wisselen. Hierna was Grol een stuk minder gevaarlijk. De hoofdpersoon zelf bleef er nuchter onder. „Na de beschamende 7-0 nederlaag in Winterswijk tegen FC Trias eind oktober kon ik er als coach volgens sommige journalisten helemaal niets meer van en werd ik weggehoond. Nu ben ik de gevierde man en klink het Ikink for president. Dat is leuk, maar daarvan ga ik niet naast mijn schoenen lopen. Als technische staf zijn we bezig met een proces om KSV 4 een steeds beter voetballende ploeg te maken die het publiek ieder duel vermaakt.” Deze wedstrijd in Groenlo was daar een perfecte uitvoering van. Aankomende zondag 5 december speelt KSV 4 om 10.00 uur thuis tegen Vios Beltrum 8.