KSV 4 speelt voor Sinterklaas tegen Vios Beltrum 7

KSV 4 verloor vandaag na een 2-0, 3-1 en 4-2 voorsprong met 4-5 tegen Vios Beltrum 7 en speelde voor Sinterklaas door een zeker lijkende zege uit handen te geven. De vier doelpunten van Arjan van de Wolfshaar waren niet genoeg voor een overwinning. Assistent-leider Barry Ikink kookte innerlijk van woede maar hield zich wijselijk in. Hij sprak van een mentaal probleem nadat KSV 4 eerder dit seizoen al een 0-3 voorsprong in Eibergen uit handen gaf.

KSV 4 speelde vandaag thuis tegen Vios Beltrum 7. De thuisploeg maakte in de beginfase haar favorietenrol meer dan waar. KSV 4 heerste en Vios kon niets anders dan verdedigen. Binnen vijf minuten was het raak. Nadat Danny Tanck aanvalspartner Arjan van de Wolfshaar met een mooie steekpass alleen voor de keeper zette omspeelde hij de doelman en schoot beheerst raak. Binnen een kwartier verdubbelde Arjan de marge. Hij strafte matig uitverdedigen van Vios genadeloos af.

Daarna voetbalde KSV 4 freewheelend verder. De thuisploeg voetbalde te gemakkelijk en liet Vios Beltrum in de wedstrijd komen. Na een afgeslagen vrije trap stapte de complete KSV 4 defensie voor buitenspel maar vergat middenvelder Stef Overkamp naar voren te lopen. Daardoor kreeg een Vios speler een vrije kopkans. Deze knikte hij geplaatst over doelman Job Spijkers, die eenmalig bij KSV 4 keepte omdat sluitpost Barry Ikink geblesseerd was en invaldoelman Bram Ribbers verhinderd was.

KSV 4 speelde slordig. Van het goede spel in de eerste twintig minuten was weinig meer over. Vios was feller en daardoor de iets betere ploeg in de vechtwedstrijd. Tekenend voor het matige tweede deel van de eerste helft was een duel tussen rechtshalf Tjerk Wolterink en zijn directe tegenstander. In plaats van zijn lichaam erin te zetten werd Tjerk door een klein duwtje eenvoudig aan de kant gezet en verloor de voormalige belofte van KSV 1 het cruciale duel waardoor Vios een grote kans kreeg. Sinds Tjerk overstapte op een bijna vleesloos dieet mist hij de kracht die nodig is om zich staande te houden in het vechtvoetbal van KSV 4.

Bij rust stond het geen 3-0 maar 2-1 doordat KSV 4 de tegenstander in de wedstrijd liet komen. In de rust zette leider Bas Lageschaar de boel om. In plaats van 4-4-2 ging hij 4-3-3 spelen. Dit sorteerde direct in het gewenste effect. De thuisploeg kwam uitstekend uit de kleedkamer en na een mooie steekpass van invaller Rob Huisman scoorde Arjan van de Wolfshaar de 3-1. Het doelpunt was bijna een kopie van de 1-0. Arjan was zijn tegenstander te snel af, omspeelde de doelman en schoot beheerst de 3-1 raak.

Uit de eerste de beste kans scoorde Vios de 3-2 doordat KSV te slap verdedigde. Uit een penalty vergrootte Arjan van de Wolfshaar de marge weer op twee. Een speler van Vios maakte ongelukkig hands en Arjan schoot de penalty beheerst raak.

Vanaf de kant werd iedereen tot scherpte gemaand. KSV 4 moest voorin de bal vast houden en achterin scherp verdedigen. Beide lukte nauwelijks. Vios Beltrum was de betere ploeg. De uitploeg was feller en kwam zelfs op 4-5 voorsprong. Verdedigend zag het er slecht uit bij KSV. KSV 4 speelde letterlijk voor Sinterklaas vanmorgen. Het leek regelmatig een schiettent voor Vios, zoveel vrijheid kregen de aanvallers en middenvelders van Vios om aan te leggen.

Assistent-leider Barry Ikink was furieus na afloop. KSV 4 gaf een zekere zege uit handen net zoals in de seizoensouverture bij Eibergen toen het zelfs een 0-3 voorsprong verspeelde. Ikink sprak van een mentaal probleem. Hij overweegt een psycholoog in te schakelen deze week om de ploeg mentaal weerbaarder te maken om in het vervolg een voorsprong tot de 95e minuut vast te houden. „Iedereen moet deze week eens goed in de spiegel kijken. Als je 4-0 doelpunten maakt, mag je niet verliezen. Het zit gewoon tussen de oren”, sprak een kokende Ikink. „Je moet altijd één doelpunt meer maken dan de tegenstander”, mompelde een verdwaalde toeschouwer.

Na de wedstrijd volgde een lange en intensieve evaluatie in de kantine waarin de KSV 4 spelers de waarheid tegen elkaar vertelden. Komende zondag mag KSV 4 beterschap tonen in de thuiswedstrijd tegen FC Trias 6. De aftrap is om 10 uur. Supporters van de week waren Vivian Meekes en Brigitte Tanck.