KSV verliest nipt van koploper Dinxperlo

KSV verloor afgelopen zondag met 0-1 van de nieuwe koploper Dinxperlo. Dinxperlo was voetballend de betere ploeg, maar KSV hield lang stand en miste op het eind het benodigde geluk om de 1-1 te maken.

Na de 1-0 competitiezege op HMC 17 en de 1-2 overwinning in de bekerwedstrijd tegen Haarle vandaag de wedstrijd KSV 1 – Dinxperlo 1. Dinxperlo staat na 8 gespeelde wedstrijden met 18 punten op de tweede positie en KSV staat met 11 punten op de 7e plek. Direct na de aftrap van Dinxperlo werd er net als in de rest van het amateurvoetbal één minuut niet gespeeld, dit als statement tegen racisme.

De wedstrijd op een zonovergoten sportcomplex De Bult in Vragender staat vandaag onder leiding van de heer J. Mahadewsing.

Tijdens het eerste kwart van de wedstrijd laat Dinxperlo met goed verzorgd veldspel de hogere positie op de ranglijst zien zonder nog echt dreigend voor het doel van KSV te komen. Tot dan toe heeft KSV nog niet veel aanvallends laten zien en staat goed opgesteld en geeft weinig ruimte weg.

Na circa 18 minuten de eerste grote kans voor Dinxperlo na een splijtende pass door het midden van de verdediging welke nog maar ternauwernood met één hand door Wesley Keegstra kon worden gestopt. In de 20e minuut wordt door goed opstellen en verdedigen op het middenveld de bal veroverd en direct doorgespeeld op Erwin van de Wolfshaar. Hij bedenkt zich geen moment en schiet op doel. Deze bal gaat helaas ruim over. In het resterende deel van de eerste helft heeft Dinxperlo het betere van het spel maar kan KSV door goed en gedisciplineerd verdedigen voorkomen dat er grote kansen voor Dinxperlo ontstaan.

De tweede helft begint met waar de eerste mee is geëindigd, veel balbezit voor Dinxperlo en KSV dat loert op een uitbraak. Al in de 5e minuut lijkt het mis te gaan voor KSV als een speler van Dinxperlo alleen voor doelman Wesley Keegstra komt te staan. De keeper dwingt de aanvaller door lang te blijven staan en mee te lopen naar de zijkant waardoor het steeds moeilijker wordt om te scoren. Pas na 12 minuten in de tweede helft de eerste kans voor KSV vanuit een hoekschop. Deze wordt helaas niet verzilverd. Na circa 20 minuten in de tweede helft leidt KSV balverlies op het middenveld en wordt de bal door Dinxperlo snel doorgespeeld waardoor de spits alleen voor Wesley Keegstra kwam te staan en de bal onbereikbaar in de lange hoek schoot, 0-1 voor Dinxperlo.

Tot dan toe had Dinxperlo het beste van het spel maar door met meer lef voorruit te voetballen kantelt het spel volledig. Erwin van de Wolfshaar en Stan Gunnewick krijgen een aantal kansen waarbij het KSV ontbreekt aan het benodigde geluk en kracht. Met nog ongeveer 5 minuten op de klok krijgt KSV een hoekschop. De hoekschop wordt door Teun Lageschaar goed ingekopt maar door een speler van Dinxperlo op de lijn nog net gekeerd. De daaruit volgende hoekschop wordt wederom goed ingekopt, maar gaat ditmaal net naast. De eindstand is 0-1.

Volgende zondag 1 december speelt KSV 1 uit tegen Keijenburgse Boys. Pupil van de week was Douwe Ten Have.