KSV 4 verkozen tot ‘Bijzondere Sporters’ van 2019

KSV 4 is maandag 27 april uitgeroepen tot winnaar in de categorie bijzondere sporters bij de Sportverkiezing Oost Gelre. „Wauw! Dit is zo verdiend”, sprak een trotse aanvoerder Jelle Spexgoor na het binnenhalen van prijs.

Spexgoor gaf zijn team op voor de sportverkiezing Oost Gelre. „Met KSV 4 bungelden we jaren onderaan in de Kelderklasse. Maar dit seizoen is alles anders en draaiden we in de top mee. Daarnaast is de sfeer binnen het team al jarenlang onverminderd positief, waarbij de opkomst tijdens trainingen én de derde helft wekelijks ongekend hoog zijn.” Het huidige door corona beëindigde seizoen sloot KSV 4 af op de derde plek. „Bovendien is KSV 4 meer dan voetbal”, vervolgt Spexgoor. „KSV 4 is een vriendenteam waar lief en leed gedeeld worden en ook spelers met minder kwaliteiten dan Cristiano Ronaldo en Lionel Messi hun kunsten mogen vertonen.”

KSV 4 nam het op tegen Longa ’59 dames 3 en Shoot2GetherWin2Gether team St. Switbertus in de categorie bijzondere sporters. Presentator Bennie Bles en Bart Porskamp, wethouder Sport van de gemeente Oost Gelre maakten de winnaar maandagmorgen 27 april bekend. „De winnaar is KSV 4, wie kent ze niet van hun wekelijkse, hilarische wedstrijdverslagen in de Elna”, sprak Bles. „Een dikverdiende winnaar”, voegde Porskamp eraan toe. „Leuk dat een Kelderklasse team wint. Ik ben zelf inmiddels ook op dat niveau actief. Wellicht treffen we elkaar in de toekomst.”

„Geweldig”, zei secretaris Jan Harmelink, die namens het hoofdbestuur van de voetbalvereniging uit Vragender KSV 4 feliciteerde. „Dit is prachtig”, reageerde leider Ban Lageschaar. „Ik heb hier geen woorden voor. Dit is zo mooi. Dit is de eerste prijs uit mijn voetballoopbaan”, zei een van blijdschap geëmotioneerde Joost Ottink. De normaliter zeer spraakzame Ottink speelde het beste seizoen uit zijn loopbaan.

„Een dikverdiende blijk van waardering voor de tomeloze inzet van dit elftal, binnen en buiten de lijnen. 27 april 2020 gaat de boeken in als ‘Het wonder van De Bult’, dat zeg ik je”, aldus succestrainer Hennie Wesselink, de man die elke dinsdagavond het vierde van KSV drilt tot de ware oorlogsmachine die ze inmiddels zijn.

Van alle kanten stroomden de felicitaties binnen voor deze knappe prestatie. „Wanneer we weer mogen voetballen, houden we Oost Gelre weer op de hoogte via onze wedstrijdverslagen op de KSV site en in de Elna. We hadden het feestje graag samen met onze vele hondstrouwe fans gevierd op de markt in Lichtenvoorde, maar door corona moeten we de festiviteiten helaas uitstellen. Nu zijn er andere dingen belangrijker dan voetbal. Wij wensen iedereen een goede gezondheid toe.”

Daar sloot assistent-leider en speler Barry Ikink zich bij aan. „Wellicht is er tijdens de kermis in Lichtenvoorde een moment waarop we onze supportersschare kunnen bedanken voor hun jarenlange steun. Zonder hun hadden we deze bijzondere prijs niet gewonnen.” Ikink groeide de afgelopen jaren uit tot één van de populairste spelers van KSV 4. Shirts van Ikink gingen de afgelopen jaren als warme broodjes over de toonbank in de fanshop van KSV. Ook scandeerden supporters tijdens en na wedstrijden vaak zijn naam. In het voetbal heb je helden zoals vroeger Cruijff en Maradonna. Ikink is één van hen. Hij is een voorbeeld voor veel jeugdige voetballers.

Helaas voor het winnende elftal zit een collectief feest er op dit moment niet in. „Wij zijn niet voor één gat te vangen,” aldus mid-mid Rob Huisman, drijvende kracht in het elftal. „Via diverse social media en video-bel-apps onderhouden we nauw contact. Het échte feestje volgt zeker nog! Voor nu moeten we ons focussen op onze gezondheid, zodat we snel weer het veld op kunnen samen.”

Presentator Bennie Bles (links) en Bart Porskamp, wethouder Sport van de gemeente Oost Gelre maakten de winnaar maandagmorgen 27 april bekend.