KSV 4 wint overtuigend van Grol 9

KSV 4 bleef afgelopen zondag voor de negende wedstrijd achtereen ongeslagen. Bij een klinkende 6-1 overwinning tegen Grol 9 kwamen de doelpunten van Danny Wiegerinck en Rob Gebbink, die maar liefst vijfmaal scoorde.

Het was een spannende bedoeling in de kantine. Ondanks het comfortabele aanwezigheidstijdstip van kwart over tien lukte het Tjerk Wolterink, die beweerde rechtstreeks te komen naar een thuiswedstrijd, niet om op tijd te komen. Ook Demi Gierkink bleek een avond in ‘t Woold te machtig om bij de wedstrijd aanwezig te kunnen zijn. Ondanks deze laatkomperikelen kon KSV 4 voor de dag komen met een sterke opstelling en dito bank. Tot afschuw van Joost Ottink die de eerste helft in kennelijke toestand moest toezien vanaf de zijlijn. Ondanks protesten en jeremiades hield Bas Lageschaar voet bij stuk en moest Joost plaats nemen op de bank. Ondanks afwezigheid van Joost ging KSV voortvarend van start. Bij absentie van vedette Arjan van de Wolfshaar nam Rob Gebbink de honneurs als goalgetter waar. In het eerste half uur wist Rob maar liefst viermaal alleen voor de keeper te komen na een aantal knappe assists. Nog knapper waren misschien we de solo’s die Rob op de mat legde om de keeper en verdediging te omzeilen. Zo wist onze matchwinner al voor de thee de wedstrijd feitelijk in het slot te gooien.

Het enige wapenfeit van Grolse zijde was met hulp van de scheidsrechter. Na een bal die ongelukkig op de arm van Yoeri klein Avinck terecht kwam, mocht Grol aanleggen vanaf elf meter voor een strafschop. Deze kwam vlak onder de Vragenderse doelman door het doel in. Hiermee werd de ruststand op 4-1 bepaald.

In de rust was het bij afwezigheid van sterkhouder Wouter Lamers een stille bedoeling, zonder zijn spetterende tactische analyses. De stilte werd opgevuld door laatkomer Tjerk Wolterink die jammerde om zijn in rook opgegane kinderbijslag die hij zag verdampen met een rake bal in zijn kruis tijdens de eerste helft. Ondanks deze fysieke en mentale klachten werd Tjerk niet gewisseld door de technische staf. Joost mocht nog steeds niet invallen. Hij mocht zich nog een half uur opvreten op de bank. Wel mocht Danny Wiegerinck invallen. Na zijn weergaloze invalbeurt in Aalten was hij gebrand om wederom zijn visitekaartje af te geven.

KSV 4 was ondertussen begonnen aan de tweede helft. Waar Rob Gebbink zijn huzarenstukje voortzette met een vijfde treffer. Hierna besloot het vierde de wedstrijd te laten doodbloeden. Waar Grol hartstochtelijk probeerde de aansluiting te vinden, bleef KSV gedisciplineerd verdedigen en wist het de comfortabele voorsprong te consolideren. De voorsprong was zelfs zo comfortabel dat Bas Lageschaar besloot laatkomer Tjerk te wisselen voor Joost Ottink. Joost nam de taak van Tjerk waar met knuffelend verdedigen. Ondanks deze dubieuze techniek wist KSV 4 de voorsprong vlak voor tijd nog uit te bouwen met een zesde doelpunt. De verbitterde Danny Wiegerinck wist uit de kluts alweer zijn naam waar te maken als supersub waarmee de eindstand op 6-1 werd bepaald.

Aanvoerder Jelle was duidelijk te spreken over het spel dat werd vertoond: “We staan ontzettend sterk te verdedigen en we hebben een paar sterke mensen voorin om het af te maken. Ook wanneer je ziet dat mensen als Tjerk het enigszins laten afweten dan kunnen we ons daar nog overheen zetten. Dat is veerkracht.” Wel zette de technische staf na de vijfklapper van Rob vraagtekens bij de basisplaats van Arjan van de Wolfshaar: “Arjan van de wie?!”.

Met deze overwinning bezet KSV 4 momenteel een schitterende derde plek in de kelderklasse. Volgende week mag het vierde op zoek naar een tiende ongeslagen wedstrijd uit bij angstgegner Meddo 3. We trappen af om 10 uur in Meddo. Wees daarbij.