KSV pakt weer een punt tegen titelkandidaat

KSV 1 wist ook tegen FC Dinxperlo een verdiend punt binnen te halen nadat het donderdagavond al een punt haalde tegen ’t Peeske, een andere titelkandidaat. Met de nodige strijdlust werd een 0 – 0 gelijkspel over de streep getrokken.

Op een zonnig en drukbezocht sportpark De Bult was de eerste mogelijkheid voor KSV. Bas Oonk speelde zich in de 10e minuut fraai vrij maar strandde op de doelman van Dinxperlo. Ook de tweede kans van de wedstrijd was voor KSV en ook weer voor Bas Oonk. Na een half uur schoot Bas voorlangs op aangeven van Ruben Klein Gebbinck. De eerste serieuze kans voor Dinxperlo was pas in de 36e minuut, echter er werd finaal over de bal gemaaid. Het laatste hoogtepunt van de eerste helft was het rustsignaal van scheidsrechter Frans van Lune.

Ook na rust waren de eerste kansen voor KSV. Een kopbal van Teun Lageschaar werd met moeite gekeerd door de doelman. Even later passeerde Rick Tanck met een slimme schijnbeweging zijn bewaker. De daaropvolgende voorzet bereikte helaas geen KSV-speler.

Na ruim een uur kwamen Erwin van de Wolfshaar en Tom Ribbers als verse krachten in het veld. Maar het was Dinxperlo dat het initiatief nam. In de 68e minuut ontstond de beste kans van de wedstrijd. Doelman Wesley Keegstra was al gepasseerd, maar Jorrit Spexgoor en Teun Lageschaar wisten met kunst en vliegwerk de bal toch nog weg te werken.

Trainer Jan-Willem Rutgers bracht nogmaals twee frisse spelers: Niek Berendsen en Frank Dijk. Ook nu bleven de beste mogelijkheden voor Dinxperlo. Een spectaculaire omhaal van de spits werd fraai gepareerd door de KSV-doelman. Hierna kwam Frank Harmelink als laatste wissel. Nadat Erwin onreglementair was afgestopt kreeg KSV een vrije trap net buiten de zestien. Niek Berendsen joeg het leder rakelings over de deklat. Even later was het einde wedstrijd: 0 – 0. Al met al een terechte puntendeling.

Pupillen van de week waren Daaf Weenink en Rens Hahné. Volgende week speelt KSV om 14:00 uur bij de Geel-Witten uit Varsselder-Veldhunten.