KSV draait wedstrijd tegen Erix binnen twee minuten om

KSV won vandaag met 3-1 van Erix dankzij doelpunten van Stan Gunnewick, Tim Minkhorst en Erwin van de Wolfshaar. In de tweede helft veranderde KSV binnen twee minuten een 0-1 achterstand in een 2-1 voorsprong.

Vandaag stond de kerkdorpenderby KSV – Erix op het programma. KSV is na de overwinning van twee weken geleden zeker van nog een jaar in de vierde klasse. Erix vecht tegen rechtstreekse degradatie.
Dat KSV, na de overwinning van twee weken geleden zeker is van lijfsbehoud, was in het eerste deel van de eerste helft goed zichtbaar. Erix, vandaag spelend in de oranje kleuren van de grote buurman Longa, begon sterker en met meer beleving aan de wedstrijd.

Na 15 minuten resulteerde dat in een goede kans voor Erix. Na een lage voorzet vanaf de rechterkant kon Tim Lageschaar de bal nog maar ternauwernood voor de voeten van een Erix aanvaller wegtikken.
KSV creëerde na 20 minuten de eerste kans. Na een aanval door het midden van de verdediging van Erix schoot Erwin van de Wolfshaar ruim naast. Na een half uur verovert Erix de bal op het middenveld. Door enkele snelle passes belandt de bal vanaf de rechtervleugel laag en hard voor het doel van KSV waar hij door de spits van Erix vakkundig wordt binnen geschoten, 0-1. Met deze stand gaan beide teams rusten.

Na de rust komen de mannen van Wim te Nijenhuis een stuk gemotiveerder uit de kleedkamer. In de 55e minuut krijgt Tim Minkhorst de eerste goede kans van KSV in de tweede helft. In de 60e minuut kruipt KSV door het oog van de naald wanneer Teun Lageschaar de bal nog maar net voor de voeten van een doorgebroken speler van Erix weg kan tikken.

In de 68e minuut volgt de tweede goede aanval van KSV in de tweede helft. Deze laat Stan Gunnewick niet onbenut. Hij schiet de 1-1 binnen. Nog bijna in dezelfde minuut na de aftrap van Erix krijgt KSV de volgde grote kans. Ook Tim Minkhorst laat zich deze kans niet ontnemen en noteert de 2-1 op het scorebord. Binnen twee minuten is een 0-1 achterstand omgebogen in een 2-1 voorsprong.

Nu de 0-1 achterstand is omgebogen naar een 2-1 voorsprong moeten de gasten uit Lievelde direct meer risico’s gaan nemen. Dit leidt in de 75e minuut tot een grote kans voor Erwin van de Wolfshaar. Erix probeert in de het laatste kwartier nog druk te zetten maar komt door goed verdedigend werk van onder andere Teun Lageschaar niet meer in een kansrijke positie. KSV krijgt in de laatste minuut van de reguliere steeltijd nog een grote kans. Deze kan nog ternauwernood door de keeper van Erix worden overgetikt. Uit de daaropvolgende hoekschop wordt door Erwin van de Wolfshaar nog de 3-1 gescoord, na slecht verdedigend werk van Erix.

Daarmee was de wedstrijd nog niet gespeeld. In de extra tijd wordt Erwin van de Wolfshaar binnen het zestienmetergebied onreglementair door een verdediger van Erix onderuitgehaald. De daarop gegeven penalty wordt door de keeper van Erix gestopt.

Pupil van de week was deze week Gijs Stokkers. Gijs had niet alleen de wedstrijd uitslag goed voorspeld maar ook de hoofdprijs in de verloting. Volgende week speelt KSV zijn laatste uitwedstrijd van dit seizoen tegen SP Rekken.