KSV geeft wedstrijd in drie minuten uit handen

KSV 1 verloor vandaag met 1-4 van Dinxperlo 1. Na een snelle voorsprong gaf KSV vlak voor rust de wedstrijd in drie minuten uit handen door twee tegendoelpunten te incasseren.

Vandaag trad KSV aan tegen Dinxperlo die afgelopen zondag erg fortuinlijk hadden gewonnen van Erix volgens de krant. KSV had helaas weer met tegenslag te kampen door nieuwe blessures voor Leon Lageschaar en Tom Ribbers. Gelukkig waren Robert Stevens en Anthony Porskamp wel weer van de partij deze middag. Toch was er zeker hoop na de wedstrijden tegen Mariënvelde en Ulftse Boys waar KSV mede door haar enorme inzet twee overwinningen behaalde.

Na een paar aftastende minuten was het zowaar in de 5e minuut al raak door een fraaie treffer van wederom Stan Gunnewick, die op snelheid de defensie van Dinxperlo verraste en de keeper kansloos liet met een fraaie schuiver in de verre hoek 1-0. Hierna nam Dinxperlo het initiatief over en kreeg het meer balbezit zonder echt gevaarlijk te worden. Het was KSV die een paar beste kansen kreeg middels Twan Jurjus en Teun Lageschaar. In de 35e minuut werd een vrije trap van Robert Stevens goed doorgekopt door Teun Lageschaar richting doel en kon de keeper van Dinxperlo ter nauwer nood nog redding brengen. In de 43e minuut ging het echter mis en een houdbaar schot verdween in het doel van KSV en dus was het op dat moment 1-1. De druk van Dinxperlo nam toe en nog geen 2 minuten later was het alweer raak voor Dinxperlo na een fraaie aanval dwars door de verdediging van KSV die met een bekeken schuiver werd afgerond 1-2. Meteen hierna floot de scheidsrechter voor rust en waren de druiven voor KSV wel heel zuur met deze tussenstand.

In de rust bleek dat Stan Gunnewick niet verder kon met een enkelblessure. Hij werd vervangen door Wout Oonk. Mede door het wegvallen van onze supersnelle spits werd het spel van KSV er niet beter op in de tweede helft. Dinxperlo dicteerde de wedstrijd, had het meeste balbezit en kreeg kansen om de score verder uit te bouwen. KSV doelman Pascal Wolterink verrichte een paar goede reddingen. Echter in de 71e minuut was hij kansloos na een fraaie aanval van Dinxperlo door het midden en werd het 1-3. Nadat al eerder Stefan Wolterink was ingebracht voor Anthony Porskamp kwam na de 1-3 Erwin van de Wolfshaar in het veld, na een langdurige blessureperiode, als vervanger van Max Elshof. Meteen was hij gevaarlijk en bezorgde de verdedigers van Dinxperlo handenvol werk. In een tijdsbestek van 4 minuten tijd kreeg hij 2 kansen om te scoren maar had pech in de afronding. Juist op het moment dat iedereen dacht dat KSV weer terug zou komen in de wedstrijd was het Dinxperlo die in de 85e minuut de 1-4 scoorde en de wedstrijd definitief in het slot gooide.

Kortom een teleurstellend resultaat en hopelijk gaat dit volgende week beter in de uitwedstrijd tegen KSH die nog net onder ons staan. Wellicht zien we dan weer een aantal blessuregevallen terug op het veld in dit belangrijke duel om degradatie te voorkomen.

Door: Jan Harmelink