KSV JO11-1 wint met monsterscore

Na diverse afmeldingen mocht de JO11-1 eindelijk weer eens een potje spelen. Iedereen kon niet wachten op het fluitsignaal en hadden al zichtbaar spanning op hun gezicht. Sommige konden vrijdag maar moeilijk slapen. Na een foute ouders wissel (ouders hadden onderling geruild, maar was niet bij iedereen genoteerd) konden we ook vertrekken naar Doetinchem.

Enkele inspirerende strijdliederen werden al gezongen. “In Doetinchem, is het bier gezond, zijn de ………. rond, in Doetinchem“. Door de vertraging met het vervoer hadden de jongens maar 10 min. om warm te lopen en zich volledig te focussen op de wedstrijd. De opstelling werd door meester tacticus Luuk nog een keer door genomen. Kort dekken, vrijlopen, vragen om de bal en vooral scoren!!!!.

De scheids floot voor het begin en een geketend KSV werd los gelaten. Het begin van de wedstrijd had veel weg van de Halve finale Brazilië – Duitsland. Het WK gevend land werd in die wedstrijd met 7-1 naar huis gestuurd en alle schijn had het ervan dat VIOD ook met zulke cijfers smeer naar papa en mama mocht. Binnen 10 min. werden de lat, linker paal en rechter paal geraakt. Sander noteerde uiteindelijk de 0-1. Iedereen stond te juichen, maar ze vergaten echter dat je een voorsprong ook moet verdedigen. VIOD was wakker en ging op zoek naar gerechtigheid en BAM. De 1-1 en de 1-2 waren een feit. KSV was zoekende, hoe dan …?

KSV werd wakker geschud en een waar speltaken vertoonde zich op de Sicco Mansholtweg 2. Luuk Schilderink noteerde de 2-2, VIOD gaf gas en met simpel tikken werd de 3-2 gemaakt. Sander speelde met zijn actie 2 man zoek en schoot de bal knap over de te ver uitgekomen keeper. 3-3. De toeschouwers uit Doetinchem keken verbaasd. “ goh, meestal zie ik dit spektakel alleen op de Vijverberg, als we met z’n allen naar de spelers van Go Ahead rennen “.

Maar VIOD gaf niet op en maakte uit een slecht weg gewerkte corner de 4-3. KSV voerde het tempo op en bij een corner voor KSV werkte een speler van VIOD de bal in eigen doel. 4-4 stond er op het scorebord, maar dit moordend tempo had wel zijn sporen achter gelaten op de lichaam(pjes) van KSV. VIOD had het betere van het spel en kon nog wel even door. De 5-4 en 6-4 werden gemaakt en KSV snapte naar de rust. De scheids floot en KSV kon even bijkomen.

De Trainer/Leider Luuk hamerde erop dat de voetbal niet alleen aanvallen is, maar ook verdedigen. De wissels werden doorgevoerd en iedereen was erop gebrand om de punten mee naar Vragender te nemen. Helaas was het niet de middag voor Los Blancos verdes.

KSV kon lang de stand op 6-4 houden en zelf spelden prikjes uitdelen. Helaas niet meer. VIOD maakte uiteindelijk de 7-4, 8-4 en 9-4. El Salvador Jeroen Hahné maakt de 9-5, en hoe!!! Van verre afstand schoot Jeroen hem binnenkant paal links binnen. De bal vloog naar binnen kant paal rechts en bleef daar vast in de hoek hangen. Zelfs de toeschouwers van VIOD applaudisseerde, maar Jeroen gaf geen krimp. Als een echte vedette pakte hij de bal en legde deze op de middenstip. Om de afgang nog groter te maken maakte VIOD ook de 10-5. Gelukkig floot de scheids niet veel later voor het eindsignaal. Zo, de eerste wedstrijd van 2018 was gespeeld en hoe….

Deze wedstrijd heeft de trainer weer genoeg trainingsstof gegeven voor de eerste volgende trainingen. Wees allen present de volgende wedstrijd van dit Sterren Team op zaterdag 17 Maart om 10:30 uur op de Bult.

Toeschouwer van de dag: Jan Hahné (heeft alleen de 1e helft gezien)