KSV onderuit tegen hekkensluiter MEC

KSV 1 verloor afgelopen zondag met 2-0 in Miste tegen MEC.

Afgelopen zondag was het na een lange winterstop van bijna drie maanden weer zo ver. Laten we hopen dat het hierbij blijft, en corona niet nogmaals zal zorgen voor het stilleggen van het amateurvoetbal.

De competitie is hervat met een altijd lastige uitwedstrijd bij MEC.  MEC, dat dit seizoen nog geen enkel punt bij elkaar wist te sprokkelen, was dus zeker gebaat bij een overwinning. Maar datzelfde gold voor KSV, die in de 8 wedstrijden voor de winterstop 10 punten wisten te behalen.

Om iets over 2 werd op een windering sportpark afgefloten voor de eerste helft. De wedstrijd was nog geen 5 minuten oud of de eerste kans voor KSV was een feit. Een omhaal van de linksback Teun Lageschaar belandde op de lat.

Er viel in de eerste helft niet heel veel te beleven op het veld. Het was aan beide kanten wat rommelig, ook mede dankzij de harde wind. Een enkele keer kon KSV een schot afvuren op de goal van MEC, maar een doelpunt bleef uit.

MEC creëerde in de eerste helft niet veel. Maar toch kwam de thuisploeg net voor rust op een 1-0 voorsprong. Na wat geklungel in de defensie van KSV kon MEC op simpele wijze de 1-0 op het scorebord zetten. Niet veel later floot de scheids, en was het rust.

De tweede helft bracht KSV trainer Jan Willem Rutgers 3 frisse krachten in het veld. Frank Dijk, Niek Berendsen en Walter Overkamp werden ingebracht waardoor Rick Tanck, Tim Lageschaar en Ruben klein Gebbinck in de kleedkamer achterbleven.

KSV ging op zoek naar de gelijkmaker maar de keeper van MEC hield zijn doel dankzij enkele goede reddingen schoon. Er werd goed opgebouwd van achteruit en het geloof op de gelijkmaker bleef, maar het net werd vooralsnog niet gevonden.

Na 70 minuten zat de wedstrijd voor Marijn Visser erop. Erwin van de Wolfshaar kwam in het veld en nam de spitspositie over. In plaats van dat KSV de, misschien wel terechte, gelijkmaker op het bord zou zetten was het tot tweemaal toe MEC die verzuimde de wedstrijd in het slot te gooien. Binnen een minuut schoof de bal ook maar net voor het doel langs.

Uiteindelijk, in blessuretijd, was het alsnog MEC die de wedstrijd definitief besliste. Een aanval van MEC werd vanaf 20 meter in een leeg doel geschoten, en zo kon MEC zijn eerste drie punten bijschrijven. Een domper voor KSV, welke de drie punten goed hadden kunnen gebruiken.

Aanstaande zondag een herkansing voor KSV. Dan komt de nummer 2; ’t Peeske uit Beek op bezoek in Vragender. De aftrap is om 14.00 uur.