Volwassen KSV 4 doet goede zaken in clash met AD’69

In een directe confrontatie bij concurrent AD’69 3 heeft KSV 4 een belangrijke slag geslagen in de strijd om de hoogste plekken in de 7e klasse 16. In een spannende strijd trok de Vragenderse equipe in de tweede helft de overwinning over de streep via doelpunten van Remco Wolterink en Arjan van de Wolfshaar.

Waar vaak de jongere spelers nog wel eens willen verzaken op de zondagochtend was het deze keer Jelle Spexgoor die last-minute verstek moest laten gaan. Een positieve zelftest dwong de bebaarde aanvoerder om zijn teamgenoten via de digitale snelwegen aan te moedigen in plaats van zijn voeten te laten spreken. Zo zag leider zich al vroeg op de ochtend genoodzaakt een belangrijke keuze te maken omtrent de aanvoerdersband. Deze besloot hij aan Wouter Lamers te overhandigen. Lamers nam deze rol met verve op zich en begon als een volleerd Spielführer de lijnen uit te zetten. Dit wierp vrijwel direct zijn vruchten af toen Arjan vdW zijn eerste balcontact op het harde hybride hoofdveld promoveerde tot openingstreffer door de keeper te verrassen met een onverwacht schot uit de draai vanaf de rand van het zestienmetergebied.

Met deze vroege voorsprong sloop er ook binnen no-time gemakzucht in de uitploeg. KSV zocht de breedte niet op veel spelers kozen ervoor om zelf op avontuur te gaan in plaats van de bal het werk te laten doen. Hoewel de defensie als een huis stond en verdedigend de taken gedisciplineerd werden uitgevoerd, kon niet voorkomen worden dat de Aaltense thuisploeg in de wedstrijd kon komen. Uiteindelijk kreeg KSV dan ook de deksel op de neus toen een voorzet niet kon worden weggewerkt en een Aaltense buitenspeler handig een ingelopen medespeler wist te verdienen die eenvoudig de stand gelijk kon trekken. 1-1.

Tijdens de rust werd iedereen weer op scherp gezet. Aanvoerder Wouter Lamers inspireerde de manschappen om de bal meer rond te laten en Arjan van de Wolfshaar instrueerde de middenvelders hoe hij ingespeeld wenste te worden (47 cm van het rechterbeen met een snelheid van 34 km/u). Toen deze woorden naar smaak van technisch brein Barry Ikink niet het gewenste effect leken te hebben besloot Ikink in te grijpen en een drievoudige wissel door te voeren. Als verse krachten kwamen Willem te Kronnie, Kevin Boschker en Sjoerd Ottink binnen de lijnen. Laatstgenoemde was gebrand om zich te bewijzen en zijn stempel op de wedstrijd te drukken om zo een basisplek voor komende wedstrijden af te dwingen.

Deze wissels hadden uiteindelijk het gewenste effect. Via een doelpunt van Remco Wolterink op aangeven van weergaloos opgestoomde linksback Luuk Molenveld en doelpunten van AvdW en nogmaals Remco Wolterink wist KSV uiteindelijk een  driepunter veilig te stellen.

Jelle Spexgoor was duidelijk in zijn nopjes en blij verrast met deze overwinning. De charismatische captain werd via whatsapp op de hoogte gehouden en de opluchting was groot toen het duidelijk was dat ook zonder vaste aanvoerder de trein die KSV 4 heet niet hoefde te ontsporen.

Ook invaller Sjoerd Ottink was erg gelukkig met deze overwinning: “Toen ik Rob Huisman een paar technische hoogstandjes zag doen in de eerste helft was ik even bang dat ik vandaag niet aan spelen toe zou komen, terwijl ik de laatste weken erg mijn best doe op de training. Gelukkig mocht ik uiteindelijk mijn waarde voor het elftal bewijzen vanaf de rechtshalfpositie en heb ik toch nog mijn visistekaartje af kunnen geven bij de technische staf. Ik hoop op een basisplaats de volgende wedstrijd”.

Met deze overwinning op zak bekleed KSV 4 voorlopig de derde plek in de 7e klasse reserve. Dit weerhield onder andere voorstopper Yoeri klein Avinck er niet van om alvast te fantaseren over de platte wagen. Vooral de reeks van acht ongeslagen wedstrijden op rij geven de burger moed. Een ding dat zeker is, is dat deze reeks in ieder geval nog twee weken gaat duren gezien het feit dat KSV 4 pas weer speelt op 6 maart in een thuiswedstrijd tegen Grol 9.

Hopelijk tot dan!