KSV speelt zich veilig in de vierde klasse met een 4-1 overwinning op Tubanters 1897

KSV 1 speelde zich afgelopen zondag veilig in de vierde klasse dankzij een 4-1 overwinning op Tubanters 1897.

KSV 1 trad afgelopen zondag aan tegen Tubanters 1897.  De uitwedstrijd, op kunstgras, won Tubanters overtuigend met 6-1. Met een overwinning kon KSV zich vandaag veilig spelen in de vierde klasse. Tubanters konden bij een overwinning (met 3 doelpunten in het verschil) zelfs nog de eerste periode in de wacht slepen. Er werd dan ook van beide kanten werklust en een stevig duel verwacht, maar Tubanters gaf niet thuis op een bewolkte middag op sportpark de Bult.

Direct na het fluitsignaal werd duidelijk dat de mannen van KSV scherp waren en hard wilden werken vanmiddag. Dit resulteerde in de eerste minuten al voor een paar goede kansen van KSV, waarbij een bal naast werd geschoten en een bal goed werd gekeerd door de keeper van Tubanters. De heren van Tubanters stonden erbij en keken ernaar. Het spelbeeld in de eerste helft bestond uit het betere voetbal door Tubanters, maar KSV die scherp was, hard bleef werken en de kansen bleef creëren. KSV had eigenlijk met een voorsprong de kleedkamers in gemoeten, want op slag van rust werd een goed genomen volley helaas ook nog gekeerd door de lat. Ruststand 0-0.

Na rust, en na vermoedelijk een donderspeech in de kleedkamer, kwam Tubanters feller uit de startblokken. In de 52e minuut resulteerde een goed verzorgde aanval tot een doelpoging, echter werd deze bal slap ingeschoten en met gemak gepakt door onze goalie.

Enkele minuten later kwam KSV dan eindelijk verdiend op voorsprong. Na een goede aanval over de linkerflank, met nog een knap hakje van Stan, kon Walter de bal prachtig diep teruggeven op Stan die op zijn beurt Erwin goed bediende. Erwin zet de 1-0 op het scorebord.

Nog tijdens het maken van bovenstaande notities klinkt er alweer een hoop gejuich langs de zijlijn bij de thuissupporters. De keeper van Tubanters was in een gulle bui en gaf KSV een doelpunt cadeau. Bij een schot op het doel dook hij wat knullig over de bal, waardoor Stan op zijn gemak de 2-0 kon binnen dribbelen.

Na de 2-0 wordt het spelbeeld wat onrustiger. Van verzorgd voetbal was niet veel sprake meer, zelfs Tubanters begon op de lange bal te spelen. KSV probeerde de draad weer op te pakken. De heren zijn fel, winnen duels en weten door hard werken het spelbeeld volledig naar zich toe te trekken. In de 75e minuut schoot Walter vanaf een bijna onmogelijke hoek op het doel. De keeper van Tubanters ‘poedelt’ hier wederom en laat de bal zo door zijn handen glippen. Het is 3-0.

Een kleine 10 minuten later weet Tubanters toch nog het net te vinden. Na wat gesteggel in de zestien van KSV weet een speler van Tubanters uit de kluts te scoren, 3-1. Dit doelpunt valt voor Tubanters te laat, want met uitzondering van dit doelpunt weet de uitploeg niets te creëren vanmiddag. Om het leed compleet te maken volgde er nóg een eigen doelpunt. Een goede voorzet van Erwin wordt door één van de verdedigers netjes ingekopt achter eigen doelman.

Met een overtuigend 4-1 wint KSV vanmiddag van Tubanters. Drie hele welkome maar vooral ook zeer verdiende punten! Met deze drie punten hebben de mannen onder leiding van Wim zich veilig gespeeld in de vierde klasse. Namens het bestuur van KSV willen wij onze selectie hier van harte mee feliciteren!!

Supporter van de week: Jos Rump. De oud-trainer van KSV had een goede wedstrijd uitgekozen om zijn ‘oude cluppie’ weer te zien voetballen. Zondag 5 mei staat de wedstrijd tegen TVO op het programma, om 14.00 uur op sportpark te Bult. Graag tot dan!