Weer nipte nederlaag voor KSV tegen koploper TVO Beckum

Nadat KSV vorige week klasse behoud veilig wist te stellen tegen de Tubanters 1897, moest het vandaag aantreden tegen de koploper TVO uit Beckum. In de uitwedstrijd werd destijds nipt verloren met 2-1 waarbij er zeker voor KSV meer in had gezeten. TVO moest vandaag winnen om de achtervolgers UDI 1 en Sportclub Overdinkel 1 achter zich te houden.

In de eerste helft was er sprake van een gelijkwaardige wedstrijd met nauwelijks kansen voor beide teams. Het grootste moment van opwinding was in de 12e minuut toen de scheids vol werd geraakt in zijn edele delen en menig mannelijke toeschouwer de pijn al voelde in zijn kruis. Naarmate de eerste helft vorderde kwam TVO wel beter in haar spel maar echt gevaarlijk werden ze niet. Wel was er veel irritatie bij de spelers van KSV over het warrig vlaggen van de grensrechter van de tegenpartij hetgeen Twan Jurjus op een gele kaart kwam te staan voor ageren tegen de scheids. Met een 0-0 ruststand ging men richting de kleedkamer.

Na de rust was het TVO dat het betere van het spel had en KSV steeds meer terugdrong op haar eigen speelhelft. Toch leverde dit geen echte kansen op. KSV bleef loeren op de counter en bleef lange tijd goed overeind tegen de koploper. In de 59e minuut torpedeerde KSV-doelman Wesley Keegstra de spits van TVO omver in het strafschopgebied en kreeg TVO een penalty. Deze werd feilloos benut; 0-1. De niet consequent fluitende scheidsrechter zorgde voor veel irritatie bij de KSV-spelers en meerdere werden op de bon geslingerd voor praten en een paar wegens forse overtredingen. Om toch nog een positief resultaat te behalen werden Twan Jurjus, Tom Ribbers en Stan Gunnewick gewisseld voor respectievelijk Jouke Elshof, Robert Stevens en Rick Tanck. Hoewel KSV wel aandrong stond de verdediging van TVO als een huis en was er geen doorkomen aan. In de 86e minuut beging Jorrit Spexgoor wederom een zware overtreding en kreeg zijn tweede gele kaart en dus rood en kon inpakken. Met een man meer wist TVO in de 90e minuut dan ook nog de 0-2 te scoren.

Kortom een zure nederlaag waarbij de spelers van KSV zichzelf uit de wedstrijd hebben gespeeld door continue te ageren tegen de scheidsrechter en daardoor vergaten te voetballen. Volgende week thuis de derby der kleine kernen tegen aartsrivaal Erix uit Lievelde die de punten nog hard nodig heeft in haar strijd om klasse behoud. Pupil van deze week was Rens Wouda, zoon van Pingpong Henry en Carla.

Door: Jan Harmelink