Koploper vv Gendringen boekt zakelijke overwinning op KSV

KSV 1 verloor afgelopen zondag met 0-3 van vv Gendringen. De koploper boekte een zakelijke overwinning in Vragender.

Onder luid gewoei van de storm ‘Dennis’ moesten de manschappen van trainer Marco Engelberts vandaag aantreden tegen de koploper van de vierde klasse C; v.v. Gendringen. Het uitduel, de eerste wedstrijd van het seizoen, werd met 3-2 verloren. Hoewel v.v. Gendringen veruit de beter voetballende partij was, had KSV toen toch een grote kans op het stelen van een punt. Wie weet wat vandaag, op eigen veld en met een beetje medewerking van de wind, voor ons in petto heeft.

Om 14.00 uur fluit de scheidsrechter voor het startsignaal. Het wordt al gauw duidelijk dat Gendringen hier voor niets minder dan de 3 punten komt. Ze voetballen vooruit, winnen vele duels, hebben veelal balbezit en bepalen het spelbeeld. KSV weet hier echter ook een prima antwoord op te geven, met uitzondering van een enkele scherpe voorzet wordt het niet erg spannend in de eerste 30 minuten van de wedstrijd.

Na 30 minuten voetballen is er een eerste schot op het doel. Gendringen weet na een goede aanval binnen de 16 op goal te schieten. Echter is de bal wat slap geraakt en daardoor een makkie voor onze goalie.

Als antwoord hierop volgt er een goede aanval van KSV. Een strakke pass van Teun over de linkerflank wordt feilloos meegenomen door Stan en scherp voorgezet richting de 16. Helaas wordt deze bal onderschept door een verdediger van Gendringen.

De wedstrijd lijkt af te stevenen op een 0-0 ruststand, waar het niet dat Gendringen in de 43e minuut toch nog uit te kluts weet te scoren. Niet oogstrelend, wel doeltreffend. Ruststand: 0-1.

Na rust zijn de rollen voor een klein kwartiertje omgedraaid. Gendringen speelt wat onverzorgder voetbal, KSV weet hiervan te profiteren in de vorm van balbezit. Het resulteert niet in kansen of doelpunten. Langzamerhand weet Gendringen de overhand weer te nemen in de wedstrijd, en tekent in de 75e minuut de 0-2 aan. Na een goed opgezette aanval wordt de bal mooi op de 16 gelegd, waar een speler van Gendringen rustig de tijd krijgt om aan te nemen en de bal perfect langs Wesley te plaatsen in de linker onder hoek.

Vanaf hier lijkt de wedstrijd definitief gespeeld. Gendringen heeft balbezit, KSV probeert zich zo goed mogelijk staande te houden. En terwijl de wedstrijd rustig richting het eindsignaal dobbert, zorgt een kleine overtreding in de zestien van KSV nog voor een penalty. Gendringen weet de 0-3 aan te tekenen. Dit is tevens de eindstand. Een terechte overwinning voor v.v. Gendringen, die hiermee zijn koppositie goed weet te behouden binnen onze klasse.

Volgende week zijn de heren vrij af. Er kan dan voor de liefhebber fanatiek polonaise gelopen worden. De week erop staat de wedstrijd tegen GWVV op het programma, om 14.00 uur in Varsselder. Graag tot dan!