Pijnlijke nederlaag voor KSV in derby tegen HMC’17

KSV 1 leed afgelopen zondag een pijnlijke nederlaag in de derby tegen HMC’17. Na een 0-1 voorsprong verloor de ploeg met 2-1 in Harreveld.

In haar eerste uitwedstrijd van het nieuwe seizoen 2021-2022 moest KSV vandaag aantreden tegen rivaal HMC’17 uit Harreveld/Mariënvelde. KSV moest het deze wedstrijd doen zonder de geblesseerden Ruben Klein Gebbinck en Tom Ribbers en de afwezige keeper Wesley Keegstra die verdienstelijk werd vervangen door de 18-jarige Willem Mateman. In de warming up raakte Frank Harmelink ook nog geblesseerd zodat er meteen al flink wat gehutseld moest worden in de basisopstelling. In een regenachtige ambiance was het van beide kanten geen best spel. Beide ploegen hadden hun eerste wedstrijd verloren en dus zat er meteen al druk op deze wedstrijd. In de eerste helft was het meeste balbezit voor KSV, maar waren de beste kansen voor HMC’17. Vooral de corners leverden een aantal hachelijke momenten op in het strafschopgebied van KSV. In de 24e minuut dacht HMC’17 de score geopend te hebben maar het doelpunt werd niet toegekend wegens buitenspel. Kort hierna had Erwin van de Wolfshaar een enorme mogelijkheid om de score open te breken voor KSV maar zijn schot miste precisie. Na een aantal kansjes over en weer was het Walter Overkamp die in de 42e minuut een fraaie aanval afrondde met een bekeken schuiver in de verre hoek 0-1. Met deze stand gingen de ploegen rusten.

Na de pauze kwam de jonge ploeg van HMC’17 fel uit de startblokken en dwong KSV ver terug eigen strafschopgebied. Het middenveld werd overlopen en KSV kwam niet meer aan aanvallen toe. Steeds vaker moest KSV terug en het was in de 60e minuut dat HMC’17 op gelijke hoogte kwam met KSV 1-1. Hierna werd er gewisseld en kwamen Niek Berendsen en Rick Tanck in het veld voor Erwin van de Wolfshaar en Bas Oonk. Hoewel er even sprake was van een opleving was deze maar van korte duur. Het initiatief bleef bij HMC’17 en hoewel er geen enorme kansen waren bleven ze maar drukken op de achterhoede van KSV. In de 71e minuut wisten ze wederom te score na een fraaie aanval 2 -1. Hierna werd de moe gestreden Max Elshof gewisseld voor Stefan Tanck en ging Marijn Visser meer spelen met de punt naar voren. In een alles of niets poging ging Teun Lageschaar ook naar voren om nog te proberen iets te forceren. Hoewel Marijn Visser in blessuretijd nog bijna scoorde veranderde er niets meer aan de stand en bleven de drie punten in Harreveld.

Een pijnlijk verlies voor KSV. Het is zaak om volgende week thuis tegen Ajax Breedenbroek wel de punten te pakken om zo van de onderste plaats af te komen in deze 4e klasse C. Een grote supportersschare is hierbij meer dan welkom.