Strijdvaardig KSV-JO19 nipt ten onder tegen Neede-JO19

Dit was er eentje in de categorie van: ‘’Hier had meer ingezeten’’.

Een nog altijd gehavend en puntloos KSV mocht het vandaag op sportpark De Bult opnemen tegen medekoploper Neede. KSV, dat dit seizoen geveld is door vele blessures, presteert dit seizoen nog onder kunnen en nog niet alle individuele kwaliteiten van de spelers worden wekelijks getoond. Genoeg reden dus om 2 frisse spelers van de B mee te nemen in namen van Niek Berendsen & Joost Ubbink, die voor wat vers bloed moesten gaan zorgen.

De tegenstander was medekoploper Neede, die 9 punten uit 3 wedstrijden hadden behaald. Op voorhand leek Neede dus de grote favoriet en was het voor KSV hopen dat de tegenstander een slechte dag zou hebben.

De zon scheen, de temperatuur was goed en het gras groen. Uitermate goede omstandigheden voor deze pot voetbal, die dan ook erg goed en scherp van start ging. Beide ploegen begonnen vol energie en fanatiek aan deze wedstrijd, wat resulteerde in voetbal dat voor de toeschouwers aangenaam was om te zien. In grote kansen resulteerde dit niet, er werden enkel wat speldenprikjes uitgedeeld aan beide kanten.

Toen KSV in de 14e minuut de bal kwijtraakte in de aanval, kwam Neede er plotseling erg snel uit. Met veel loopacties, een dieptebal en een intikker stond het opeens 0-1. KSV leek een beetje aangeslagen. Na deze 0-1 verliep het aanvalsspel moeizamer en werden er eigenlijk niet echt grote kansen meer gecreëerd. Dit gold ook voor Neede, dat ook niet echt meer aan aanvallen toekwam.

Aan het eind van de 1e helft kwam KSV er toch weer lekker in en kreeg het nog enkele kleine kansen, die helaas niet verzilverd werden. Ruststand: 0-1. Iedereen was het met elkaar eens dat we gewoon op dezelfde voet door moesten gaan met voetballen en hopen dat de bal in de 2e helft wel een aantal keer goed zou vallen.

De 2e helft begon weer erg scherp. De rust was nog maar net voorbij of KSV kreeg al een enorme kans via Boet die alleen op de keeper af kon. Helaas voor KSV redde de keeper van Neede deze inzet met z’n voet.

De 2e helft was eigenlijk nog leuker en spannender dan de 1e. Het spel ging op en neer, maar erg veel kansen waren er niet. De bus van KSV was erg goed geparkeerd en dit gold ook voor het verdedigingsblok van Neede, waar KSV zich, ondanks goed aanvalsspel, maar niet doorheen kon wurmen.

Uit het niets viel er rond de 70e minuut opeens een gat in de verdediging van KSV en werd de spits van Neede alleen op keeper Luuk afgestuurd. Tom probeerde dit te onderbreken en trok aan de noodrem. Dit kostte Tom wel een gele kaart en 10min brommen (Reacties vanaf de bank: ‘’Hoe kan dat dan? Tom is toch rood?). Dit leek in de zoektocht op de gelijkmaker geen goede zaak voor KSV, maar niets was minder waar. Met 10 spelers in het veld viel de gelijkmaker. Na een vlot lopende aanval werd Koen vrijgespeeld die de bal afkapte naar zijn linker chocoladebeen, waarmee hij de 1-1 in het net schoof. Dit betekende alweer ons 2e doelpunt van het seizoen.

KSV leek zo ontdaan door de gelijkmaker, dat iedereen nog niet doorhad dat Neede alweer had afgetrapt. KSV stond nog niet goed opgesteld en hier maakte Neede dankbaar gebruik van. Één dieptebal en het was alweer 1-2. Zo moest KSV weer in de achtervolging.

Met Tom weer in de ploeg na zijn 10min tijdstraf begon KSV met haar slotoffensief. Met veel power en strijd werden er nog enkele kansen gecreëerd, maar wilde de bal niet meer goed vallen, ondanks dat KSV dit 100% zeker had verdiend. Eindstand 1-2.

We willen al onze aanwezige supporters bedanken en nodigen hen ook volgende week weer uit. Dan spelen we een zogenaamde ‘6 punten-wedstrijd’ tegen Meddo-JO19 die ook nog altijd puntloos zijn (Pluspuntje: KSV heeft door haar 2e seizoensdoelpunt meer doelpunten voor dan Meddo). Aftrap is om 14:30 op Sportpark de Bult in Vragender.