Verdiende zege KSV 4 in degradatiekraker

Donderdag 3 mei trad KSV 4 aan tegen Vosseveld 4, de nummer laatst tegen de nummer één na laatst, een ware degradatiekraker. Omdat de belangen zo groot waren, werd de wedstrijd op donderdagavond gespeeld in plaats op zondag. Ook waren er geen uitsupporters welkom, dit in verband met angst voor supportersrellen.

Het begin van de wedstrijd verliep rommelig, je merkte dat beide ploegen moeite hadden om de schroom van zich af te gooien. Na een kleine 20 minuten begon KSV 4 kansen te krijgen. Helaas was de keeper van Vosseveld scherp, en bleef het hierdoor 0-0. Na een half uur spelen kreeg Vosseveld een onterechte vrije trap op randje 16, KSV hield zijn hart vast. De spits van Vosseveld legde aan werkte de bal op fantastische wijze in de kruising en liet doelman Bas Ollo het nakijken.

Ondanks deze tegenslag bleef KSV het betere van het spel houden, dit resulteerde vlak voor rust tot de gelijkmaker. Spits Roel Temming rondde een goede aanval beheerst af, hierdoor gingen beide teams met 1-1 de rust in.

Na wat wissels in de rust bleef KSV op zoek gaan naar de voorsprong, Vosseveld was alleen nog gevaarlijk via counters. In de 50e minuut kreeg Vosseveld een onterechte pingel na een fopduik waar de gemiddelde Duitser jaloers op zou zijn. De linksbuiten van Vosseveld ging als een stervende zwaan naar de grond en de scheidsrechter trapte er helaas in. Ondertussen stond er bij KSV een nieuwe doelman tussen de palen. Thijs van Langen had de geblesseerde Bas Ollo in de rust vervangen. Ondanks dat Thijs z’n tegenstander op alle mogelijke manieren probeerde af te leiden, faalde de spits van Vosseveld niet van 11 meter en schoot hij de 1-2 binnen.

Opnieuw keek KSV tegen een tegenslag aan, in een wedstrijd die absoluut niet mocht worden verloren. Gelukkig kwam de thuisploeg al snel op 2-2 door een goal van Danny Wiegerinck. Hierna drukte KSV door en kwam het door een goal van Roy Tiggeloven op een verdiende 3-2 voorsprong. Kort daarna scoorde Danny Wiegerinck zijn tweede van de avond, door een voorzit vanaf links beheerst binnen te werken. KSV 4 wist binnen vijf minuten drie keer te scoren en besliste daarmee de wedstrijd.

Vervolgens kwam het hoogtepunt van de wedstrijd. Rob ‘Soldierboy’ Huisman maakte een absolute wereldgoal. Na een dribbel waarbij hij de tegenstanders voorbij rende alsof ze er niet stonden, besloot hij om vanaf 30 meter uit te halen. Dit schot vloog met een curve waar David Beckham jaloers op zou zijn in de touwen, 5-2 voor KSV! Het publiek wat in grote getale was op komen ging compleet uit hun dak.

Hierna had KSV de wedstrijd onder controle en kwam Vosseveld  de laatste 20 minuten niet meer tot grote kansen. Zo eindigde KSV-Vosseveld in een eclatante 5-2 zege voor KSV en gaf het de rode lantaarn weer over aan Vosseveld.

Speciale dank voor de supporter van de week: Tom Schotman, die er helaas niet bij kon zijn door een slepende kuitblessure. Wij wensen namens KSV 4 Tom veel sterkte met het revalidatieproces. Aankomende zondag 6 mei speelt KSV 4 om 9.30 uur in Ruurlo tegen Ruurlo 6 dat met veertien punten op de achtste plaats staat. Bij winst komt KSV 4 op gelijke hoogte met Ruurlo.

Door verslaggever Yoeri Klein Avinck