VIOS 6 zwijnt in Vragender tegen KSV 4

Op een zonovergoten zondagmorgen in het jaar des heren 2018 op de 25e dag van de derde maand, mocht het bewierookte KSV 4 aantreden tegen VIOS 6, voorheen bekend als DVV 1 (De Vrolijke Verliezers). Onder uitstekende leiding van scheidsrechter J. Domhof uit Lichtenvoorde, wist de equipe van Bas Lageschaar helaas net niet de punten in eigen huis te houden. Joris ‘Bekkeman’ Groot Zevert was deze middag de beul die het vonnis velde.

KSV 4 werd al vroeg op de dag geconfronteerd met enkele noodzakelijke teamaanpassingen, als gevolg van een ziekmelding, een afmelding door een niet nader te noemen keeper die zijn verblijfplaats ten tijde van de wedstrijd niet door had gegeven alsmede een laatkomer/iemand die niet kwam opdagen. KSV 4 echter, flexibel als ze zijn, wist deze onoverkomelijkheden snel om te buigen in motivatie en benutte dit om de strijd tegen VIOS 6 vol goede moed aan te gaan.

De mannen van het vierde wisten al voor de wedstrijd hun rug te rechten en trokken vol goede moed ten strijde op het eens te meer voortreffelijke veld in Vragender. In een gelijkopgaande eerste helft was het vooral het Beltrumse team dat druk zette op Vragenders doel, waar Ruud Weenink zich keurig staande hield. Hard werken en strijd waren het devies deze ochtend aan Vragenderse zijde.

Na de thee was het helaas VIOS dat beter startte en vanuit het niets een doelpunt mocht noteren. Joris Groot Zevert, de oersterke pinchhitter uit Voor-Beltrum wist een bal vanaf vijf meter strak in de touwen te werken en te promoveren tot doelpunt. Zowel Roel Temming, die een sterke wedstrijd speelde, als Ruud Weenink, stand-in goalie, hadden geen antwoord op deze bliksemsnelle inzet. 0-1 voor het team uit het Beltrumse.

KSV ging echter onvermoeid door en streed voor elke meter, wetende dat een gelijkspel op de loer lag en zeker niet onverdiend zou zijn. Ook Beltrum was zich hiervan bewust en zakte laat in de tweede helft volledig ineen, vastgepakt op eigen zestien. Ondanks goede kansen voor onder andere Joost Ottink, mocht het niet baten. Het vonnis was geveld, de punten gingen mee richting Beltrum. De neutrale toeschouwer was vandaag echter absoluut de spreekwoordelijke winnaar bij het zien van deze prachtige pot voetbal.

Ondanks puntverlies werd deze wedstrijd door grensrechter-aan-KSV-zijde Jos klein Gebbinck bestempelt als de perfecte opmaat richting de interland die KSV 4 komende zaterdagavond om 17:00u speelt op sportpark ‘De Bult’ tegen het uit Luxemburg afkomstige Fc Käerch 3. ‘Als de jongens de strijd aan de dag leggen die ze vandaag toonden, dan kunnen we iedereen het nakijken geven.’ Of het ook zo zal geschieden, zal zaterdag blijken. Voetballiefhebbers uit den lande, verenigt u. Wij zien u graag komende zaterdag, klokslag 5 uur op de bult.